製造業でのブロックチェーン:サプライチェーンマネジメントを通じてビジネス価値の推進Blockchain in Manufacturing: Driving Business Value Through Supply Chain Management  

2023.10.09
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カテゴリ:SCM

Blockchain in Manufacturing: Driving Business Value Through Supply Chain Management
製造業でのブロックチェーンサプライチェーンマネジメントを通じてビジネス価値の推進


Anthony Back
アンソニーバック

Nov 12, 2018
2018年11月12日

Global manufacturers have had to navigate a volatile, technologically accelerating, and fast-moving economic environment over the last decade. Changes in consumer expectations and advances in technology, as well as increased complexities in global supply chains, and rising compliance burdens have made transparency, traceability, accountability, and efficiency more important than ever before.
グローバルな製造業者がここ10年にわたって乱高下する、技術的に加速している、そして動きが速い経済環境をつき進まなければなりませんでした。 グローバルなサプライチェーンの増加した複雑さと同様、消費者期待や技術での進歩や、台頭する法令遵守負担での変化は、透明度、追跡可能性、説明責任と効率を前のどの時期よりいっそう重要にしています。

Transparency is now an emerging default for competitiveness
透明性は今や競争力のための新たなデフォルトである

The capacity to see into manufacturing processes on a granular level and share these processes with external stakeholders has become paramount to business success as it sends a signal of credibility and trust to consumers who are crying out for openness.
製造プロセスを粒度レベルで把握し、これらのプロセスを外部の利害関係者と共有する能力は、オープン性を叫んでいる消費者に信頼性と信頼のシグナルを送るため、ビジネスの成功にとって最も重要なものとなっています。

New technologies are enabling consumers to gain an unprecedented window into the global economy and the opaque supply chains that fuel it. Issues such as worker exploitation and environmental degradation are more visible to the public than ever before. As a result, consumers are demanding to know where and how the products they buy get made. They are reimagining a fairer, more sustainable economy, holding companies accountable for their actions by changing purchasing habits and boycotting companies that remain closed and secretive.
新しいテクノロジーにより、消費者は世界経済とそれを促進する不透明なサプライチェーンへの前例のない窓を得ることができます。労働者の搾取や環境悪化などの問題は、これまで以上に一般に公開されています。その結果、消費者は購入した製品がどこでどのように作られるかを知ることを要求しています。彼らはより公正で持続可能な経済を再考し、購買習慣を変え、閉鎖的で秘密主義のままの企業をボイコットすることによって、企業に彼らの行動に対する責任を負わせています。。

Traceability & accountability
追跡可能性と説明責任

There are several driving factors behind the need for manufacturers to develop enhanced traceability and increase their ability to assign accountability. Product provenance is now an essential consideration for many consumers when purchasing goods and services. The proliferation of counterfeit goods has led to growing consumer concerns over authenticity is another driving factor. Counterfeiting has caused a decline in consumer trust and reputational damage to brands across almost every industry. It has even resulted in significant health and safety issues for consumers, especially in the food and pharmaceutical industries. The widespread contamination of infant formula in China, which led to the deaths of infants and young children, is one such example.
製造業者が強化された追跡可能性を開発し、説明責任を割り当てる能力を高める必要性の背後には、いくつかの推進要因があります。製品の出所は、現在、商品やサービスを購入する際に多くの消費者にとって不可欠な考慮事項です。偽造品の急増は、真正性に対する消費者の懸念の高まりにつながっています。偽造は、ほぼすべての業界のブランドに対する消費者の信頼の低下と評判の低下を引き起こしました。それは、特に食品および製薬業界で、消費者にとって重大な健康と安全の問題にさえつながりました。乳幼児の死亡につながった中国での乳児用調製粉ミルクの広範な汚染は、そのような例の1つです。

A 2017 study from Global Financial Integrity (GFI) estimates the global trade value of counterfeit and pirated goods to generate between US$923 billion to $1.13 trillion annually. According to a report commissioned by the International Trademark Association (INTA) and the International Chamber of Commerce, the global value of the counterfeit market in 2015 stood at $1.7 trillion.
グローバル・ファイナンシャル・インテグリティ (GFI)2017年の調査では、偽造品および海賊版の世界的な貿易額は年間9,230億米ドルから11,300億ドルを生み出すと推定されています。国際商標協会 (INTA)と国際商業会議所が委託したレポートによると、2015年の偽造市場の世界的な金額は1.7兆ドルに達しました。

Another driving factor is regulatory compliance. Governments have begun introducing game-changing regulations that put unprecedented demands on companies. Large corporations in the European Union, for example, are now required to file annual reports on their corporate social responsibility, detailing their policies and activities on issues such as human rights and protecting the environment. Regulations like the European directive on non-financial reporting or the UK Modern Slavery Act, are set to require companies to disclose reliable and transparent information about their business footprint. Across the Atlantic to the US, former President Obama signed the Trade Facilitation and Trade Enforcement Act (HR 644). Section 910 of this law strengthens restrictions on the import of goods into the United States produced with forced labor.
もう一つの推進要因は、規制遵守です。政府は、企業に前例のない要求を課すゲームを変える規制を導入し始めています。たとえば、欧州連合の大企業は現在、企業の社会的責任に関する年次報告書を提出し、人権や環境保護などの問題に関する方針と活動を詳述する必要があります。非財務報告に関する欧州指令や英国現代奴隷法などの規制は、企業が事業足跡に関する信頼できる透明性のある情報を開示することを要求するように設定されています。大西洋を越えて米国では、オバマ前大統領が貿易円滑化および貿易執行法 (HR 644) に署名しました。この法律の第910条は、強制労働で生産された商品の米国への輸入に対する制限を強化しています。

Companies must have a way to conduct granular investigations and measure the impacts of their supply chains to have any chance of complying with these and other regulations. They also need to gain an efficient way of showing regulators they are following the rules and have the ability to assign accountability to specific parties for any criminal actions.
企業は、これらの規制やその他の規制に準拠する機会を得るために、詳細な調査を実施し、サプライチェーンの影響を測定する方法を持っている必要があります。また、規制当局が規則に従っていることを示す効率的な方法を取得し、犯罪行為について特定の当事者に説明責任を負わせる能力を持っている必要があります。

―――――――――――――――――――――続く――――――――――――――――――――

下記URLから続きを読むことができます。また、図付きの元のレイアウトで読める原文ファイルも入手可能。今月1か月分のファイルは100円で取り寄せられますが、次の月からは300円に値上げします。

https://note.com/tongansunmi/n/n7293784daf80​

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